עיצוב חיצוני: עתידני בלי להתאמץ
הטסלה מודל 3 מעוצבת בשפה שמוּנעת על ידי פונקציונליות: היא נקייה מקווים מיותרים, עם חזית חלקה לחלוטין נטולת גריל, גג זכוכית פנורמי וקימורים אווירודינמיים שמפחיתים גרר ומאריכים את הטווח.
העיצוב החדש (facelift 2023) מוסיף קווים חדים יותר, פנסים צרים ומראה שמזכיר יותר מכונית קופה ספורטיבית. היא אולי נראית פשוטה מבחוץ, אבל עוצרת נשימה כשמביטים בה מקרוב.
עיצוב פנימי: מינימליזם דיגיטלי
בתוך הרכב, התחושה היא של קפיצה לעולם אחר. אין לוח מחוונים רגיל, אין כפתורים מסורתיים – רק מסך מגע ענק בגודל 15 אינץ' במרכז הדשבורד שדרכו שולט הנהג על כל מערכות הרכב, מהמיזוג ועד ההילוכים.
לנוסעים מאחור נוסף לאחרונה מסך נוסף בגודל 8 אינץ' לשליטה על המוזיקה, המיזוג והמדיה. החומרים מרגישים איכותיים, אך עדיין לא ברמת פרימיום יוקרתית. תא הנוסעים שקט מאוד, מרווח ונעים – אם כי בידוד הרעשים עדיין טעון שיפור.
ביצועים והתנהגות כביש
המודל 3 מוצעת בישראל בשלוש גרסאות:
- גרסת בסיס (RWD): הנעה אחורית, 0–100 קמ"ש ב-6.1 שניות, טווח של כ-513 ק"מ.
- Long Range (AWD): הנעה כפולה, 0–100 קמ"ש ב-4.4 שניות, טווח של כ-629 ק"מ.
- Performance: 0–100 ב-3.1 שניות(!), ביצועים של רכב ספורט אמיתי, טווח של כ-567 ק"מ.
הביצועים מדהימים בכל גרסה, עם תגובת דוושה מיידית בזכות המנוע החשמלי. ההיגוי מדויק, מרכז הכובד נמוך בזכות מיקום הסוללות – כך שהרכב "נדבק" לכביש, ומעניק חוויית נהיגה מהנה מאוד.נוחות נסיעה
המתלים קשיחים יחסית, במיוחד בגרסאות הספורטיביות, מה שפוגע מעט בנוחות בנסיעה עירונית על כבישים משובשים – תופעה שכיחה בישראל. יחד עם זאת, המושבים עצמם נוחים מאוד, התמיכה לגב מצוינת, והמראה הפנורמי מוסיף לאווירה הפתוחה.
טווח וטעינה
טווח הנסיעה של טסלה מודל 3 מרשים על הנייר, אך כמו תמיד, הנתונים בפועל מושפעים מהמזג אוויר, סגנון הנהיגה והטופוגרפיה:
- בעיר: תוכל להוציא גם 550 ק"מ (בגרסת LR).
- בנהיגה בין עירונית מהירה בקיץ – תראה ירידה ל-400–450 ק"מ.
- בחורף או בקיץ קיצוניים – ירידה נוספת בטווח.
טעינה מתבצעת בעיקר בבית (דרך עמדת טעינה בקיר). טעינה מלאה אורכת בין 6–9 שעות. בעמדות סופרצ'ארג' (Supercharger), טעינה מ-10% ל-80% תארך כ-25 דקות – אך יש כיום בישראל מספר מצומצם מאוד של עמדות כאלו.
מערכות בטיחות ואוטופיילוט
כל דגם מגיע עם מערכות בטיחות מתקדמות: בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. מערכת ה"אוטופיילוט" מבטיחה נהיגה סמי-אוטונומית, אך בישראל – עקב מגבלות רגולציה – השימוש בה חלקי.
אחת התלונות המרכזיות נוגעת לכך שכל ההתראות, הפקדים והניווט מופיעים רק במסך המרכזי – דבר שעלול להוות הסחת דעת.
תפעול יומיומי: למתקדמים בלבד
המעבר לממשק תפעול כמעט מלא דרך מסך מגע הוא לא פשוט לכל אחד. אפילו הפעלת המגבים או פתיחת תא המטען דורשת ניווט במסכים. התחושה היא שהרכב מיועד למי שחי ונושם טכנולוגיה.
בצד החיובי – המערכת תומכת בעדכונים מרחוק (OTA), אפליקציה לנייד שמאפשרת לפתוח את הרכב, להפעיל מיזוג מרחוק, לקבל נתוני טעינה ועוד.
אמינות ותחזוקה
הטסלה מודל 3 נחשבת לרכב אמין יחסית, בעיקר בזכות מיעוט החלקים הנעים – אין שמן, רצועות, מסננים או מצתים. הבלאי נמוך מאוד, והתחזוקה זולה משמעותית ביחס לרכב בנזין.
יחד עם זאת, יש לא מעט דיווחים על ליקויים בהרכבה, איכות חומרים בינונית ורעשים בתא הנוסעים עם הזמן. בנוסף, זמינות השירות בישראל עדיין לא מושלמת, ומרכזי השירות בודדים.
מחיר ותמורה
מחיר גרסת הבסיס של מודל 3 בישראל מתחיל מכ-169,000 ש"ח (לא כולל תוספות), ויכול להגיע ל-240,000 ש"ח לגרסת Performance. ביחס לרכבים יוקרתיים מקבילים – המחיר תחרותי מאוד, במיוחד בהתחשב בביצועים והטכנולוגיה.
כמובן, צריך לקחת בחשבון גם את החיסכון בדלק והתחזוקה לאורך שנים – מה שהופך את הרכב לכדאי יותר למי שמתכנן להחזיק אותו לאורך זמן.
סיכום: למי זה מתאים?
טסלה מודל 3 היא רכב מלהיב, חכם ומודרני, שמתאים במיוחד ל:
✅ אוהבי טכנולוגיה
✅ מי שנוסע הרבה ורוצה לחסוך בדלק
✅ מי שנהנה מביצועים חדים וחוויית נהיגה עתידנית
✅ בעלי עמדת טעינה ביתית
לעומת זאת, היא פחות תתאים ל:
❌ מי שמחפש תפעול פשוט ואינטואיטיבי
❌ מי שרוצה נוחות נסיעה מקסימלית
❌ מי שמעדיף תחושת פרימיום אירופאית
ציון סופי: ⭐️⭐️⭐️⭐️☆ (4 מתוך 5)
רכב מעולה, מרגש וטכנולוגי – אך לא חף ממגרעות. אם אתה בשל למעבר לעולם החשמלי ומחפש חוויית נהיגה שונה – המודל 3 בהחלט שווה בדיקה.