ביתמבחני רכבמבחני דרכים בחו"לטסלה סייברטראק בישראל

טסלה סייברטראק בישראל

טסלה סייברטראק (Cybertruck) הוא לא עוד טנדר חשמלי – זהו רכב שנועד לשבור את כל הכללים. החל מהעיצוב האולטרה-זוויתי ועד השלדה הבלתי רגילה שמורכבת מפלדת אל-חלד קרה, הסייברטראק הוא הצהרה טכנולוגית, עיצובית ותעשייתית. בישראל, ההתעניינות ברכב זה גוברת, והיבוא כבר נמצא בשלבים מתקדמים.

טסלה סייברטראק – כשהעתיד פוגש את השטח

הרכב פונה לקהל שמחפש גם יכולות שטח, גם ביצועים ספורטיביים וגם טכנולוגיה חדשנית. לפניכם סקירה מלאה של הדגם, הגרסאות, הביצועים והמחיר הצפוי בישראל.

עיצוב ושריון – מבנה שלא דומה לשום דבר אחר

הסייברטראק עשוי מ־exoskeleton (שלדת חוץ) העשויה פלדת אל-חלד מסגסוגת מיוחדת שפותחה על ידי טסלה. מדובר בחומר חזק במיוחד, עמיד בפני חלודה, דהייה, שריטות, ואפילו ירי (קליבר נמוך). השמשות עשויות זכוכית משוריינת מסוג Tesla Armor Glass, שפותחה כדי לספק עמידות מקסימלית במצבי קיצון.

המראה החיצוני החריג, המזכיר רכב מדע בדיוני, נועד לא רק לשם עיצוב – אלא כדי לפשט את הייצור, להפחית משקל, ולהגביר עמידות במצבים פיזיים קיצוניים.

יכולות שטח וביצועים

הסייברטראק מוצע בשלוש גרסאות עיקריות:

  1. Rear-Wheel Drive (חד הנעה אחורית):

  • טווח משוער של כ־400–440 ק"מ
  • האצה מ־0 ל־100 קמ"ש בכ־6.7 שניות
  • גרסה זו צפויה להגיע רק ב־2025
  1. All-Wheel Drive (הנעה כפולה):

  • טווח של כ־550 ק"מ
  • האצה מ־0 ל־100 קמ"ש ב־4.1 שניות
  • שתי מנועים, חלוקת כוח חכמה בין הגלגלים
  1. Cyberbeast (גרסה ביצועית):

  • שלושה מנועים חשמליים
  • טווח של כ־515 ק"מ
  • האצה מ־0 ל־100 קמ"ש ב־2.6 שניות בלבד
  • מהירות מרבית של 209 קמ"ש
  • מומנט של כ־14,000 ניוטון-מטר

כל הגרסאות מגיעות עם מערכת מתלי אוויר מתכווננת לגובה משתנה – עד כ־40 ס"מ של מרווח גחון – מה שמאפשר מעבר מכשולים, טיפוס סלעים ונהיגת שטח קיצונית.

קיבולת גרירה והעמסה

טסלה מציינת כי גרסת Cyberbeast יכולה לגרור עד כ־5 טון. תא המטען האחורי (vault) כולל שטח אחסון בנפח של מעל 3,100 ליטר, ומאפשר העמסת ציוד עבודה, כלים, אופנועים ואפילו קמפינג שלם.

המיטה האחורית באורך 6.5 רגל (כ-2 מטרים) כוללת שקעי מתח 110V ו-220V להפעלת כלי עבודה, מקרר או מערכת תאורה בשטח – מה שהופך את הסייברטראק לרכב עבודה מושלם.

קבינה פנימית – שילוב בין מינימליזם לעוצמה

תא הנוסעים עוצב בגישה מינימליסטית אך עוצמתית:

  • שלושה מושבים קדמיים ושלושה אחוריים
  • מסך מגע בגודל 18.5 אינץ’ בקונסולה המרכזית
  • מסך אחורי לנוסעים בגודל 9.5 אינץ’
  • לוח מחוונים דיגיטלי מלא
  • אפשרות לקירור וחימום מושבים
  • חומרי דיפון איכותיים ועמידים

תא הנהג כולל הגה דמוי "יוק" (Yoke) עם משוב מישושי. הדגם מצויד במצלמות 360 מעלות, מצב שטח חכם, חיישני עומס, ומערכת חניה אוטומטית.

מערכות נהיגה חכמות ובטיחות

הסייברטראק מגיע עם Autopilot מתקדם, וניתן לשדרג ל־FSD – נהיגה אוטונומית כמעט מלאה. כולל:

  • שליטה בנתיבים
  • עצירה והאצה אוטומטית
  • ניווט בכבישים מהירים
  • חניה חכמה
  • שליטה מרחוק דרך האפליקציה

הגוף החזק של הסייברטראק מספק גם הגנה פסיבית מהטובות בשוק – למרות העדר "אזור קמטים" מסורתי, הבדיקות מצביעות על עמידות גבוהה מאוד בתאונות.

טעינה ותשתית

כל גרסאות הסייברטראק תומכות בטעינה מהירה (DC) של עד 250kW באמצעות עמדות Supercharger. בישראל, עם הרחבת רשת הטעינה של טסלה ועמדות ציבוריות מהירות של חברות כמו EV Edge ו-Electreon, השימוש בו ייעשה נוח גם בנסיעות בין-עירוניות.

הטעינה הביתית תתאפשר באמצעות עמדות תלת פאזיות, עם טעינה מלאה תוך כ-8 שעות (תלוי בהספק).

מחיר בישראל

בארצות הברית מחיר פתיחה של הסייברטראק מתחיל בכ־60,000 דולר לגרסה הבסיסית, ויכול להגיע ליותר מ־99,000 דולר לגרסת Cyberbeast. עם מס קנייה של 20%, אגרת רישוי ועלויות שינוע, המחירים בישראל צפויים להתחיל סביב 380,000 ש"ח לגרסה כפולת ההנעה ולעלות עד כ־520,000 ש"ח לגרסה המובילה.

למרות המחיר הגבוה, מדובר באחד הכלים הרב-תכליתיים והמרשימים ביותר שצפויים לנחות על כבישי ישראל בשנים הקרובות.

למי מתאים הסייברטראק?

  • בעלי חוות, קבלנים ומנהלי אתרי עבודה – בזכות כוח גרירה, תפעול כלים ומרחב מטען גדול
  • משפחות הרפתקניות – בזכות בטיחות, שטח וטעינה ניידת לקמפינג
  • חובבי טכנולוגיה – בזכות חדשנות, עיצוב עתידני ונהיגה אוטונומית
  • אנשי עסקים שרוצים רכב שהוא גם אמירה

סיכום

הסייברטראק הוא לא עוד רכב – אלא קטגוריה בפני עצמה. השילוב בין גוף בלתי שביר, טכנולוגיה מתקדמת, עיצוב עתידני ויכולות נהיגה קיצוניות, הופך אותו לרכב פורץ דרך.

למרות שמדובר ברכב גדול, הוא רלוונטי גם לשוק הישראלי – בזכות טעינה נוחה, שימושיות מרובה, וביצועים שמעמידים אותו מול רכבי יוקרה ורכבי שטח כאחד.

אם אתה מחפש רכב שמשלב עוצמה, תועלת, עיצוב פורץ גבולות וחדשנות – טסלה סייברטראק הוא אופציה ששווה לשקול ברצינות.

ולדיסלב גורב
ולדיסלב גורבhttps://ev360.co.il
אני עוסק בתחום החשמל עם ניסיון בתכנון מערכות חשמל וביצוע פרויקטים. מתמחה בהקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים ובפתרונות מתקדמים בתחום הנדסת החשמל.
חדשות קשורים

הכי פופולרי

התגובות האחרונות