ביתחדשות רכבהסייברטראק של טסלה – כישלון הדרך וגם עוד טנדר בדרך?

הסייברטראק של טסלה – כישלון הדרך וגם עוד טנדר בדרך?

האם הסייברטראק של טסלה הוא כישלון מוחלט – ומה הם מתכננים הלאה?

מכירות הסייברטראק, שהוא הטנדר החשמלי של טסלה, נמצאות על פחות משישית מהיעד שהוגדר. עם זאת, רבים שואלים מדוע טסלה רומזת בכל זאת על רצון להשיק טנדר נוסף. בסופו של דבר, מדובר בטסלה ולכן הגישה מפתיעה.

הדגם החדש היחיד שטסלה הציגה בשנים האחרונות הוא הסייברטראק. מדובר בטנדר חשמלי עם עיצוב שנוי במחלוקת שנהגנו בו בעבר. קדמו לו המון טיזרים והצהרות רבות של מנכ"ל החברה, אילון מאסק, שאמר כי טסלה תוכל למכור 250 אלף יחידות בשנה, ואף להכפיל את הייצור במידת הצורך.

למרות הציפיות האלו, כמעט שנתיים חלפו מאז התחלת השיווק שנדחה שוב ושוב. יתר על כן, הדרישה לא ממש קיימת: לדוגמה, ב-2024 טסלה מכרה רק 38 אלף יחידות מהסייברטראק. זהו פחות מ-20% מהיעד. בשנה הנוכחית המספרים אף צפויים לרדת. בנוסף לכך, הדגם כנראה יאבד את הבכורה בקטגוריה לפורד F-150 לייטנינג.

המספרים ממקמים את הסייברטראק ככישלון מסחרי ברור. לכן, לא פלא שהרבה אנשים הופתעו כאשר בכיר בטסלה, מנהל הפיתוח לארס מוראבי, הודיע לאחרונה שטסלה שוקלת להוסיף דגם נוסף לסייברטראק.

"תמיד חשבנו על להציע טנדר קטן יותר. לדעתי, בעתיד כשעוד ועוד שירותי רובוטקסי יגיעו לעולם, נשקול את האופציה לספק רכב שישרת גם אנשים וגם סחורות. היום אנחנו מפתחים אפשרויות עיצוב שיתאימו לצורך הזה", כך ציין מוראבי.

מוראבי מתייחס למדיניות שירות המוניות האוטונומיות – אחת שמופעלת עדיין עם נהג אנושי – וטסלה החלה להשיק אותה לאחרונה בטקסס. עם זאת, הוא שמר בסוד את מפרט הדגם והעלויות, וגם מתי הוא יהיה על הכביש. אך למרות כל זאת, נוכח הכישלון של טנדרים חשמליים – אצל טסלה וגם אצל המתחרות האמריקניות – קשה להבין על איזה ביקוש מוראבי מתכוון.

ולדיסלב
ולדיסלבhttps://ev360.co.il
אני עוסק בתחום החשמל עם ניסיון בתכנון מערכות חשמל וביצוע פרויקטים. מתמחה בהקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים ובפתרונות מתקדמים בתחום הנדסת החשמל.
חדשות קשורים

הכי פופולרי

התגובות האחרונות

צריכים עזרה? דברו איתנו