בפורד חושפים את הגרסה החשמלית של ברונקו ספורט – אחד הדגמים הכי מבוקשים שלהם. הברונקו ספורט שהוצג לראשונה בשנת 2020 לא הגיע לישראל ביבוא ישיר. אנחנו מכירים כאן בעיקר את הדגם המוביל. עם זאת, בארצות הברית ברונקו ספורט הוא מהדגמים הפופולריים של פורד.
אף על פי כן, כדאי לצנן את ההתלהבות. פורד ברונקו ספורט החשמלי הושק עם שותפת פורד בסין ונכון לעכשיו, הוא מיועד רק לשוק הסיני המקומי. כרגע אין כוונות לשיווקו בארצות הברית, אחד השווקים המרכזיים לדגם, וגם לא באוסטרליה או באירופה. לכן, אפשר לומר שהסיכוי לראות את הברונקו ספורט החשמלי ביבוא סדיר לישראל נמוך.
פורד, כמו יצרנים נוספים שאינם מסין, משתפת פעולה לעיתים קרובות עם חברות מקומיות לייצור ושיווק רכבים בסין. במקרה הזה, פורד פועלת יחד עם חברת Jiangling Motors. יחד הן הקימו חברה משותפת בשם Jiangling Ford, כאשר פורד מחזיקה ב-49% מהמניות ו-Jiangling Motors ב-51% הנותרים.
הברונקו ספורט החשמלי שמיועד לשוק הסיני גדול יותר מהדגם הבנזיני שמיועד לשווקי העולם השונים. בסיס הגלגלים עומד על 2,950 מ"מ (כמו ברונקו הרגיל), לעומת 2,670 מ"מ בלבד בדגם הרגיל. כך מתקבל פער משמעותי, ולפיכך הברונקו החשמלי הסיני צפוי להיות מרווח הרבה יותר מהגרסה הלא-חשמלית.
כמו כן, הברונקו ספורט החשמלי הסיני ארוך ורחב יותר משתי גרסאות הברונקו האחרות.
הברונקו החשמלי (Bronco New Energy בשמו הרשמי) כולל מנוע חשמלי בהספק 271 כ"ס, יחד עם סוללה בקיבולת של כ-105 קוט"ש שמספקת טווח נסיעה של 650 ק"מ בין טעינות. מכיוון שהרכב מיועד לשוק הסיני, טווח הנסיעה נמדד בתקן CLTC – תקן שנחשב לפחות מדויק מהתקנים האירופיים והאמריקניים. יחד עם זאת, הסוללה נחשבת גדולה במיוחד ולכן טווח הנסיעה הריאלי צפוי לעמוד על כ-500 ק"מ בין טעינות. מדובר בטווח מרשים בהחלט.
הברונקו ספורט החשמלי מצולם עם חיישן לידאר (ממוקם בקצה הקדמי של הגג) – מה שמרמז על יכולות נהיגה אוטונומיות. כמו כן, ניתן להבחין בצמיגי שטח, עובדה המצביעה על אפשרויות שטח נרחבות.
ייצור הברונקו ספורט החשמלי בחברת Jiangling Ford יתחיל ככל הנראה לקראת סוף השנה. טווח המחירים צפוי להיות בין 40 ל-55 אלף דולר.
לו הברונקו ספורט החשמלי היה מגיע לישראל, האם הייתם חושבים לרכוש אותו? שתפו אותנו בתגובות.