(צילום: יצרן)
בשנות ה-70 של המאה שעברה, השם אלפיין זכה להערכה רבה בתחום מרוצי הראלי. בנוסף, המותג רשם נצחונות מרשימים באירועים כמו ראלי מונטה-קרלו. ההיסטוריה של אלפיין, המזוהה עם רנו, כללה תקופות של עליות ומורדות. לכן, המותג אף הפסיק את הייצור למשך כמה שנים ועבר להתמקד ברכב חשמלי, בדיוק כמו מותגים נוספים.
הדגם החשמלי של אלפיין הוא ה-A290. מדובר במכונית חשמלית קומפקטית שנחשפה ב-2023 ומבוססת על פלטפורמת AmpR Small של רנו. פלטפורמה זו ייעודית לרכבים חשמליים, כמו כן, גם הרנו 5 החשמלית עושה בה שימוש. לכן, שני הדגמים נחשבים לאחים תאומים כמעט בכל היבט.
רוצים לדעת את כל העדכונים בנוגע לרכבים חשמליים בארץ ובעולם? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם לקבלת מידע נוסף.
בהמשך, אלפיין הוסיפה לליין החשמלי את דגם ה-A390, רכב פנאי חשמלי, הראשון של המותג.
ומדוע כדאי לשים לב לכל זה?
הסיבה ברורה: אלפיין יצרה גרסת ראלי "טהורה" לדגם A290 – דגם ה-A290 Rallye. שילוב זה בין המורשת הספורטיבית של אלפיין והמעבר לחשמל מציג אפשרות ייחודית לחובבי רכב. האם לאלפיין יש תוכניות לתחרות מחודשת? כן, אך בשיטה קצת אחרת.
הדגם אינו מאושר לכביש הציבורי אך נגיש לרכישה לכל דורש שמוכן להשקיע כ-60,000 אירו. באלפיין פונים במיוחד לחובבי מרוצים שרוצים להשתתף בתחרויות רשמיות. כמובן, הרכב מצויד בכל מה שדורשות תקנות FIA לרכב ראלי: כלוב בטיחות, מושבי מרוץ ומפרט מלא.
בדרך כלל רכבים כאלו אינם מוצעים למכירה רבה, לכן, הצעד של אלפיין מרתק במיוחד.
מעבר לכל אלה, ה-Alpine A290 Rallye לא מסתפקת במערכות בסיסיות. היא מגיעה עם אותו מנוע חשמלי חזק בגירסה לשוק הציבורי (217 כ"ס ו-30.6 קג"מ), אך מתהדרת במערכת מתלים מחוזקת, גלגלים איכותיים, בלמים משופרים ודיפרנציאל מוגבל החלקה של ZF. בנוסף, ברכב נמצא גם בלם יד הידראולי, מערכת סאונד המדמה מנוע בערה פנימית ועוד תוספות מרוץ. היא מצוידת בסוללה בנפח 52 קוט"ש, אורכה 3,997 מ"מ, ובסיס הגלגלים הוא 2,534 מ"מ.
ולא רק מכונית – אלפיין דואגת שבעלים יוכלו להתחרות: לכך, המותג הכריז על מירוץ ייעודי לדגמי Alpine A290 Rallye. אירוע זה ייערך בהמשך השנה בצרפת, במיוחד לבעלי הרכב.